Afgelopen week moesten we met Emily weer naar het consultatie bureau. Wij maken van te voren altijd een lijstje met allerlei dingen die we willen vragen, zodat we het niet vergeten. Nu hadden we vragen over wat Emily zou mogen gaan eten en hoeveel. Gelukkig hoefde ze deze keer niet ingeënt te worden. Ik vind de tijd dat we daar moeten zijn altijd onhandig, Emily wil dan altijd precies slapen. Paul zorgt eigenlijk altijd dat ie mee kan, dat vind ik wel zo gezellig. Met afspraken naar de verloskundige heeft ie er ook maar 1 gemist. Ik vind dat altijd heel erg fijn, 4 oren horen meer als 2.

Emily woog nu 7200 gr en is 67 cm lang. Ze groeit zo verschrikkelijk hard, en ik had het al aan haar kleertje gemerkt. Ze zit mooi in het midden van haar curve, ze heeft met 4 maanden een dipje gehad, maar dat is normaal. We hadden nu een afspraak met de kinderarts, Ik vind haar altijd heel aardig en fijn om dingen mee te overleggen.

groeicurve Emily 6mnd

Emily mag nu ’s morgens een fruithapje en ’s avonds “gewoon” avondeten gaan eten, natuurlijk wel met dingen die geschikt zijn voor een kindje van 6 maanden. Ook mag mevrouw broodkorstjes gaan eten, ik ben benieuwd hoe ze dat gaat vinden! Ook kreeg ik het advies, omdat Emily nog niet doorslaapt, om de voeding wat af te gaan bouwen. Dan gaat ze rustiger drinken omdat het dan meer noodzaak is dat ze komt drinken, in plaats van voor de gezelligheid. We moeten nu terug naar 4 a 5 voedingen op een dag in plaats van de nu 6 a 7. Ik dacht altijd dat het niks uitmaakte, maar goed we gaan het zien.

  • Omdat ze nu 2 hapjes krijgt, zijn de 2 “extra” voedingen ook vervallen nu. Emily slaapt nu ook al een stuk beter ’s nachts.

Ook hebben we het over haar ontwikkeling gehad, dat ze niet omrolt enzo. En warempel ging ze daar op het bureau bij de arts zo hup! op d’r buik rollen. Super goed, alsof ze het gehoord heeft. Emily doet wel al echt veel met haar handjes en ik maak me er niet druk om, het komt zoals het komt.

  • het omrollen heeft ze overigens, maar 3x gedaan daarna, maar het komt vanzelf goed!

Nu hoeven we pas weer terug als Emily 8 maanden is. Wist je trouwens dat er een app is, groeigids app? dan kun je zelf ook alles digitaal bij houden! daar houd ik Emily’s curve ook zelf in bij.

images7BXRFTGZ

Volg me op Facebook, Instagram en Bloglovin’ ik vind het leuk als je een reactie achter laat! Follow my blog with Bloglovin

