Oke, ik geef gelijk eerlijk toe. Ik laat Emily wel eens alleen thuis. Maar hoe alleen is alleen? Nou als ik ’s morgens de hond even laat plassen, als ik weet dat ze lekker ligt te slapen, dan neem ik de babyfoon mee (die red het net kwa bereik) en ben ik binnen 5 minuten terug.

image27

Heel in het begin vond ik dit dood eng, dan moest de hond soms tot 12u wachten tot Paul thuis zou zijn om haar uit te laten. Dat vond ik dan ook weer een beetje zielig. We hebben de babyfoon getest hoe ver we nu echt konden lopen, met de kinderwagen met baby en de radio naast de babyfoon, zo konden we horen of ie het deed. We konden toch een klein rondje wandelen met de hond en zo is die ook blij.IMG-20141027-WA0013

’s middags als Paul thuis is en ligt te slapen (en Emily) ga ik een groter rondje wandelen, even naar de brievenbus (ja ik ben nog ouderwets met kaarten enzo) of even naar de supermarkt. Het maakt me ook niet uit als ik even naar het konijn ga, de container halen of in de tuin iets ga doen. de babyfoon staat aan en ik ben in de buurt. ’s avonds voor we naar bed gaan, gaan we vaak even met z’n tweeën nog de hond uit laten (met babyfoon) Ik slaap beter als ik nog even buiten ben geweest, en de hond loopt niet altijd alleen met Paul mee (ja het is een verwende draak)

Nu lees ik wel eens van andere moeders dat ze bij wijze van niet eens even iets in de tuin in de container gaan gooien. Ik vind dat zelf een beetje overdreven, dan zou je ook niet alleen naar de wc kunnen als je kindje slaapt, of douchen. Als je kindje echt alleen is en naar de supermarkt, dat zou ik dan weer niet zo snel doen. dat is te ver weg en dan is er niemand die het kan controleren, ook niet als er met mij iets gebeurd onderweg.

Laat jij je kindje wel eens alleen? Of vind je het echt heel slecht wat ik doe?

Volg me op Facebook, Instagram en Bloglovin’ ik vind het leuk als je een reactie achter laat! Follow my blog with Bloglovin

