Nu Emily 6 maanden is betekent dat ook dat ik al 6 maanden borstvoeding geef. We zijn even gestopt met de bijvoeding omdat ze heel erg last kreeg van obstipatie (we hebben alles geprobeerd). Ik heb in het begin altijd gezegd dat ik 6 maanden borstvoeding wilde geven, maar nu we dat bereikt hebben wil ik toch nog even door gaan.

het drinken gaat nog steeds heel erg goed, dus heb ik geen reden om te stoppen. Wel drinkt ze iets onrustiger en is ze wat sneller afgeleid, bijvoorbeeld als Angie voorbij loopt. Op een verjaardag of als we visite hebben ga ik toch altijd even apart zitten zodat ik zelf rustig zit. Met een dagje winkelen of een dagje weg voed ik ze het liefst even in de auto, dan zit je rustig, heb je alles bij de hand. en precies genoeg privacy. We hebben al wel een paar keer een flesje met voeding geprobeerd, maar dan trekt ze een heel vies gezicht en duwt ze steeds met haar tong het flesje naar buiten. Dat blieft mevrouw dus niet. Als er in het flesjes water of slappe thee zit ook niet trouwens. Als er afgekolfde melk in zit drinkt ze het wel en is er niks aan de hand.

Met kolven ging het een tijdje echt voor geen meter. Was zwaar ellende. Ik kon nergens heen zonder Emily. Nu ben ik langzaam aan een voorraadje aan het opbouwen, want aan het eind van de maand ga ik naar het concert van Ellie Goulding en dan kan ze echt niet mee.

Waarom het kolven niet meer ging? Sommige moeders hebben dat live voeden wel heel goed gaat, maar kolven voor geen meter. In het begin ging het kei goed, maar toen had ik ook meer voeding als nodig. Dat neemt vanzelf af. Je lichaam moet wennen aan het kolven en de hormonen die dan vrij komen zijn stukken minder als bij live voeden. Ik heb via een lactatiekundige een neusspray gekregen met het hormoon oxytine, het hormoon wat je nodig hebt voor het toeschietreflex. en dat werkt als een trein! Ik gebruik de spray, pak een glas water en een shawl ga zitten, plug de kolf aan en gaan. Ik kolf nu op een vast moment van de dag ongeveer 1 tot 1.5u na de voeding om wat voorraad op te bouwen. er liggen nu al ruim 2 voedingen in de vriezer. Ik zorg dat er 3 klaar liggen, dan heb ik altijd genoeg.

Daarna wil ik gaan “sparen” om een dagje naar de sauna te kunnen met Paul. Dat is ondertussen als weer zolang geleden. Maar dan moet ook de kolf mee, hetzelfde als met het concert. batterijen erin, koeltas mee. Om tussendoor even af te kolven, wie weet ga je zitten lekken in het bubbelbad ofzo 😉 ik schrijf tegen die tijd wel een blog over hoe dat dan weer gegaan is.

 
Follow my blog with Bloglovin

