Little Wonder World Mommy wars, de typische discussie punten waar je als new mama tegen aanloopt, waar iedereen iets over vind/denkt/zegt. Ik zag de tag al bij verschillende blogsters (Twinkelbella, Littlewonderworld en  Geertje van Life’s About) voorbij komen. ik vertel over mijn zaken in deze blog. Deze leuke tag is bedacht door Esther en Betty van de blog MamaZoektUit.

  • Geef jij je kind borst- of flesvoeding? Emily krijgt borstvoeding. We hebben al wel eens flesvoeding geprobeerd, maar dat blieft mevrouw niet. Nu krijgt ze al 6 maanden borstvoeding en ik ben blij dat het nog zo soepel gaat. er zijn echt wel dagen nachten bij dat ik Emily achter het behang wil plakken, maar dat is niet per se over als je fles voeding geeft. blog over Borstvoeding
  • Slaapt je kind bij jou in bed, of heeft hij/zij een eigen bed? Emily slaapt in haar eigen bedje. ze heeft in d eerste week wel tussen ons ingelegen op het aankleed kussen, dan sliep ze wel, met onze pink in haar mond (zuigbehoefte) Nu heeft ze eens in de zoveel tijd een spooknacht, als Paul dan werken is leg ik ze in ons bed. Dan hoef ik er tenminste niet 10x uit voor d’r tutje of andere onzin.
  • Gebruik jij wasbare luiers of koop je ze kant-en-klaar bij de drogist of supermarkt? Wij hebben pampers. kant en klaar van de drogist. we leveren ze ook altijd in bij een inzamelpunt hier in de buurt. Zo dragen we toch nog een klein steentje bij aan het mileu. En ik vind het nu al een ramp als ze langs d’r luier poept het uit te wassen, laat staan alle luiers.
  • Uitsluitend houten speelgoed of V-tech? We hebben plastic speelgoed, nu nog zonder batterijen, en dat wilde ik ook zoveel mogelijk zo houden 😉 vooral veel van Sophie le Giraffe. 616324-2_large
  • Trek jij tweemaal daags een potje open of kook jij uitsluitend vers? Emily krijgt nu nog maar 1 hapje per dag. Ik heb eerst potjes gedaan, zodat ik lege potjes kon sparen, nu ik handigheid in heb kook ik vers. een voorraadje zet ik in de diepvries, zo hebben we toch lekker verse potjes groente. Brood voor Emily halen we bij de bakker, terwijl we zelf brood van de supermarkt eten 😉Olvarit-Mijn-Eerste-Hapjes-gemengde-groenten-Olvarit-Mijn-Eerste-Hapjes-banaan-Olvarit-Friends-Bloemkool-vanaf-4-maanden
  • Dragen of wagen? meestal in de wagen, met de hond uitlaten nemen we nog wel ns de draagzak mee. maar over het algemeen vind ik in de wagen handiger.
  • Ga je al vroeg in de weer met zindelijkheidstraining of loopt jouw kind op z’n vierde nog rond in de luiers? Ik wil al vroeg beginnen met de zindelijkheidstraining, maar dat is per kindje verschillend wanneer ze er aan toe zijn. Ik denk dat als ze rond de 2 jaar is een mooie leeftijd is om er aan te beginnen.
  • Shop jij je drie slagen in de rondte bij Primark, of koop jij alleen eerlijke merken voor je kind? Ik kan bij de primark lang niet altijd slagen. Soms is het van die verschrikkelijke meuk. Ik koop graag kleertjes van Noppies, Name it en Z8 voor Emily, maar we hebben ook veel van de H&M, Hema, Zara en Zeeman.
  • Is er in jouw huishouden ruimte voor onderhandeling met je kind, of ben je een ware drillsergeant? Het zal geen drillen worden, maar ik denk dat je kindje er het meest aan heeft als je consequent bent. Soms kom je van die kinderen tegen die geen grenzen kennen, en waar nooit nee tegen word gezegd. Dat lijkt me ook niet goed voor ze.
  • Laat jij je kind wel eens huilen, of troost je ‘m al bij de eerste snik? Ik het begin stonden we gelijk aan haar bedje, toen was ze daar zo aan gewend dat ze er een potje van maakte. We kregen toen het advies om haar te laten huilen, maar dat kunnen we echt niet. Zij en ik zijn dan gruwelijk over de zeik, dus dat doen we niet meer. tegenwoordig laten we ze wel even pruttelen, vooral als ze net in haar bedje ligt. Ze valt dan vanzelf in slaap.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen! Follow my blog with Bloglovin

laat jou reactie achter, ik ben benieuwd!!

Zelf wil ik graag Mama Clivi  en Lonneke van LonnekeSchrijft taggen! ik ben benieuwd!

  • Geef jij je kind borst- of flesvoeding?
  • Slaapt je kind bij jou in bed, of heeft hij/zij een eigen bed?
  • Gebruik jij wasbare luiers of koop je ze kant-en-klaar bij de drogist of supermarkt?
  • Uitsluitend houten speelgoed of V-tech?
  • Trek jij tweemaal daags een potje open of kook jij uitsluitend vers?
  • Dragen of wagen?
  • Ga je al vroeg in de weer met zindelijkheidstraining of loopt jouw kind op z’n vierde nog rond in de luiers?
  • Shop jij je drie slagen in de rondte bij Primark, of koop jij alleen eerlijke merken voor je kind?
  • Is er in jouw huishouden ruimte voor onderhandeling met je kind, of ben je een ware drillsergeant?
  • Laat jij je kind wel eens huilen, of troost je ‘m al bij de eerste snik?
