Heel cliché maar sommige mensen kunnen het niet laten om te meest gemene opmerkingen te maken. Sommige zijn goed bedoeld, dat weet ik ook echt wel. maar er zijn momenten dat zelfs die even te veel zijn. Hier op een rijtje–>

  • Begin er niet aan. Je hebt dan slapeloze nachten. kost alleen maar geld. je word er dik van. De mensen die dit zeggen hebben geen idee, of ze zelf überhaupt ooit kindjes zouden willen krijgen.
  • Misschien heeft onze lieve heer het wel zo bedoeld. (dit heeft ooit een manager van het bedrijf waar ik werkte tegen me gezegd) Dus je zegt dat het de bedoeling is dat ik geen kindjes kan krijgen? zal ik jou ff lekker doodslaan.
  • Lekker blijven oefenen. We hebben al geoefend, tot we een ons wegen. Iedere dag, om de dag. met kalender en temperatuur lijst. Alle mogelijke standjes.
  • Miskraam? dan zal het wel niet zo bedoeld zijn. dan was het nog niet de juiste tijd.
  • Misschien moet je gezonder leven. Joh, ik weet ook wel dat roken, alcohol drinken niet goed voor je zijn. Maar een mens moet ook leven. En ja overgewicht of ondergewicht is inderdaad niet bevorderlijk maar er zijn er genoeg waar het dus wel bij lukt.
  • Het is je eigen schuld.. Uhh sorry wat? je hebt geen besef wat je moet doen om zwanger te worden.
  • Neem een hond, daar kun je ook lekker voor zorgen.  Oh ja en dat is hetzelfde als een baby?
  • Je bent nog jong, jouw tijd komt nog wel. Zegt wie? en wat als dat niet zo is? wat als ik wacht tot m’n 36ste? komt t dan wel goed?
  • En, wanneer begin jij aan kinderen? Vooral als je net getrouwd bent. Sommige mensen kennen geen grens. Met deze opmerking kan je vrijwel enkel de plank compleet misslaan… Er zijn maar weinig stellen die er openlijk voor uit komen dat ze druk bezig zijn met hun kinderwens. Vragen wanneer zij hier aan gaan beginnen, terwijl ze wellicht al ruim een jaar (of langer) bezig zijn is dus op z’n aller minst ongepast.
  • Je mag die van mij wel een dagje lenen, misschien bedenk je je dan. of kun je vast lekker oefenen. Ik ben niet zo heel erg fan van kinderen van een ander, maar als ze zich een beetje gedragen vind ik het erg leuk. Maar toch wil je er het liefst een van jezelf.
  • Misschien ben je er gewoon te veel mee bezig. Je moet het los laten. Ja, gek he? Als je en enorme kinderwens hebt en het lukt niet, je in een medische molen terecht komt en je iedere dag hormonen moet spuiten dan ‘vergeet’ je dat niet even terloops…
  • Bij ons was het in een keer raak.. Fijn! Gefeliciteerd! ik ga even een potje janken!
  •  Staar je er niet op blind, het ouderschap is ook niet alles.
    Iemand met een onvervulde kinderwens wil niets liever dan in verwachting raken en een kindje krijgen. En hoewel de meeste ouders zullen beamen dat het ouderschap ook enorme diepe dalen kent, hebben de meeste van ons toch bewust voor het ouderschap gekozen en waren we dolgelukkig met de zwangerschap en de komst van onze kinderen. Als deze keuze je op wat voor een reden dan ook niet geboden wordt, is dat enorm pijnlijk.
  • Ach jullie hebben er toch al 1? (of 2 of 3?).Ja maar ik wil graag een gezinnetje met meerdere kindjes als het even kan. een broertje of zusje voor de andere kindjes.

wat voor opmerkingen heb jij gehoord toen je al wel of niet bezig was met kinderen maken/ krijgen?
Follow my blog with Bloglovin

