IVF, In-vitro Fertilitatie, Reageerbuisbevruchting, voortplantingstechniek. Een aantal andere benamingen voor de vruchtbaarheidsbehandeling. Wij waren hier helaas ook op aangewezen, ik schreef er afgelopen week al een blog over (Kinderwens) Vandaag leg ik hoe ons traject verliep. kinderwens

Door mijn “verleden” hebben wij een aantal stappen over mogen slaan, gelukkig. We mochten ons al vrij snel melden voor een intake, en hebben ook geen IUI behandelingen hoeven doen. Wel was er eerst nog de vraag of ik niet te jong was. (ik was toen 23) ik vond dit echt belachelijk. Alsof iemand anders voor je kan kiezen of je er aan toe bent. Ook de vragen over onze relatie vond in erg raar. Hoelang we al samen waren en dat soort dingen, toen we vertelde dat we gingen trouwen, was het goed 😉

In maart zijn we gaan samen wonen, en in augustus hebben we samen een huis gekocht, toen zijn we in november gestopt met alle voorbehoedsmiddelen, met oud en nieuw zei ik nog tegen Paul dat ik hoopte dat ik met een dikke buik oud en nieuw vierde. In het begin valt het nog niet zo op als je menstruatie gewoon komt. Maar na een paar maanden baal je toch, (ondanks dat je in je achterhoofd weet dat het waarschijnlijk zo niet lukt) uiteindelijk hadden we in oktober een intake afspraak. Dan maken ze ook gelijk (weer) een inwendige echo en een uitstrijkje. Die had ik ondertussen al zo vaak gehad, dat ik me daar niet druk over kon maken. Infertility

We zouden in april gaan trouwen, en toen we de uitleg kregen over het spuiten van de hormonen, hebben we gevraagd of we dan nog een maandje konden wachten, dan was ik in ieder geval nog gewoon “mezelf” rond onze trouwdag.

Uiteindelijk zijn we dus toch nog meer als anderhalf jaar onderweg geweest voor het zo ver was.  Toen ik in Mei mocht beginnen met de injecties vond ik dat dood eng! de eerste dagen ging nog wel, maar na een paar dagen was mijn buik vol blauwe plekken, voelde ik me moe en ellendig. In een volgend blog ga ik wat verder in op de eerste poging.

