Op aanraden van het consultatie bureau zijn we begonnen met groente en fruit hapjes met 4 maanden. Zoals ik er nu tegen aankijk had ik liever gewacht tot ze een half jaar oud zou zijn, maar goed, Paul en Emily vinden het wel heel leuk samen dus gaan we er nu lekker mee door.

Omdat we niet wisten hoeveel ze ging eten zijn begonnen met zakjes en potjes in plaats van verse, t leek me nogal onhandig om anderhalve wortel te gaan staan koken 😉

Olvarit-Mijn-Eerste-Hapjes-gemengde-groenten-Olvarit-Mijn-Eerste-Hapjes-banaan-Olvarit-Friends-Bloemkool-vanaf-4-maanden

Als eerste zijn we begonnen met de Olvarit friends, daar zat net iets minder in een verpakking en ik dacht dat dat misschien handiger was. de groenten daarin leken wel meer op de groenten zoals ze in het echt zijn.

we zijn met de worteltjes begonnen omdat wortels zoeter zijn als groene groenten. Emily vond het eigenlijk gelijk lekker en zat te stuiteren om meer.

daarna zijn we naar de broccoli gegaan, en daar moest mevrouw toch even aan wennen. Maar na een paar happen ging het erin als zoete broodjes. Al gauw gingen we van de zakje over naar de potjes, eerst een half potje. Na een week of 3 al over naar een heel potje groenten.

Nu ik wat potjes gespaard heb kook en pureer ik zelf de groenten, en vries ze in zodat ze echte verse groenten krijgt. nu staat er een hele variëteit aan groenten klaar in de diepvries, wortel, sperziebonen, bloemkool, broccoli . Zo hebben we gisteren en vrijdag Tomaat geprobeerd, maar dat was een beetje te zuur, die heb  ik gemengd met een half potje appel, toen was het zo op.olvarit-friends-groentevriendjes-voor-het-leven-170-g2

