Waarom ik borstvoeding wilde geven:

  • ik wilde het in ieder geval proberen, stoppen kan altijd.
  • het is het beste voor je kindje.
  • het scheelt een hoop geld. De voeding, water, flesjes, afwassen, magnetron, slabbertjes/spuugdoekjes.
  • Paul is ’s nachts werken dus moet ik altijd zelf de nachtvoeding geven.
  •  Om een band op te bouwen met de baby.
  • En om echt even een momentje verplicht met je baby bezig te zijn.

De eerste dag ging het wat moeizaam en had ik geen flauw idee wat de bedoeling was en of het wel ging lukken. Toen we thuis kwamen uit het ziekenhuis was de kraamhulp er nog niet, alleen Emily piepte dat ze honger had, toen heb ik ze zelf geprobeerd aan te leggen het lukte in een keer! Ik ben toen zelfs voedend de trap opgelopen naar boven om daar rustig te gaan zitten.

IMAG0471

de rest van de week hadden we een super fijne kraamhulp die me bij alles erg fijn geholpen heeft. Ze heeft me allerlei houdingen laten zien waar je in kunt voeden en dat deed Emily hartstikke goed. De eerste dagen heb ik ze vooral liggend gevoed. De eerste regeldag (na 10 dagen) was verschrikkelijk, ze had toen ook nog spruw en het was hartstikke warm buiten. Na die 36u was ik gesloopt maar de rust was wedergekeerd.

De eerste maand sliep Emily bij ons op de kamer dus was ik er altijd snel bij en heb ik ze ’s nachts vooral liggend gevoed en overdag zittend met een voedingskussen. Na 6 weken had ze weer een regeldag en die nacht was Paul aan het werk, en ik wist niet wat me overkwam. Ik was boos en verdrietig en bang dat het niet goed ging met haar. Toen Paul (eindelijk) thuis kwam heeft ie me getroost en is even met Emily beneden gaan zitten zodat ik zelf even kon douchen en tot rust kon komen. Gelukkig was het toen voorbij en konden we lekker even bijslapen.

FV_bereiden

Het ging heel soepel tot een maand of 3.5, toen had ik het idee dat de voeding terug liep en heb ik getwijfeld of ik niet toch over wilde stappen op flesvoeding. Paul is meer van de borstvoeding dus was het er niet meteen mee eens. Ik heb met het consultatiebureau gebeld over hoe ik dat aan moest pakken, maar met hun advies kon ik niks, zij zeiden alleen: je kan het beste beginnen met hapjes, dan zit ze langer vol en dan komt het vanzelf goed. Toen ben ik bij een bijeenkomst van La Leche League geweest (dat is wel een soort van BV Maffia, sorry) daar heb ik vooral gezien en gehoord wat ik niet wilde. Toch heb ik toen, mede door Paul doorgezet en ging het steeds weer beter.

Vanaf toen ging het eigenlijk echt weer heel soepel tot mn eisprong. Het schijnt dan dat de melk anders smaakt, dus nu is het iedere maand 3 dagen ellende, tot het weer voorbij is. Nu na 5.5e maand borstvoeding heb ik toch weer mn bedenkingen, Ga ik dit nog 3x iedere maand doen en dit dus ook Emily aan doen.

